Κυριακή 18 Μαΐου 2008

ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΣΤΟ "ΧΑΟΣ'

Χάος Αριθμός 41. ΑΠΟΛΙΘΩΜΑ ΔΕΝΔΡΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ 15 -17 ΕΚΑΤΟΜ. ΧΡΟΝΩΝ

Υπότιτλος Πρωτοσέλιδης Φωτο: Αριστερά, το τμήμα του κορμού δένδρου τοποθετημένο στο Μουσείο των Πετραλώνων σε πρόσοψη, με εμφανή την επικάλυψη ηφαιστειακής λάβας, και δεξιά στην ίδια φωτογραφία (μοντάζ), η «καρδιά» του κορμού σε κάτοψη.


Εμπλουτίζεται συνεχώς, με νέα ευρήματα σημαντικοτάτης αξίας το Μουσείο Πετραλώνων. Συγκεκριμένα, σε συστηματικές ανασκαφές που έγιναν τον μήνα που διανύουμε, το Παράρτημα της Α.Ε.Ε. με τον Γεν. Γραμματέα του κ. Παρασκευά Μάγειρα, ανακάλυψε τμήμα κορμού δένδρου στην περιοχή της Καλάνδρας Χαλκιδικής, επικαλυμμένο με ηφαιστειακή λάβα, ηλικίας, κατά τον καθηγητή ανθρωπολόγο Άρη Πουλιανό, 15 – 17 εκατομμυρίων ετών.

Την εποχή εκείνη κατά την οποία δεν υπήρχε ούτε το Αιγαίο, στα δάση της σημερινής Κασσάνδρας (Καλάνδρας), ζούσαν τα πρώτα ανθρωποειδή όντα πάνω στα δένδρα, οι Πριμάτοι, προάγγελοι του ανθρωπίνου γένους. Στην προσπάθειά τους να σωθούν αυτοί από τις κοσμογονικές ανακατατάξεις που γίνονταν στον πλανήτη, εγκατέλειψαν τα δένδρα, κατέβηκαν στη γη τρέχοντας να σωθούν, "περπάτησαν" κατά το κοινώς, αυτό ήταν και το έναυσμα, που τους ανάγκασε εκατομμύρια χρόνια αργότερα από της υπάρξεώς τους, να εγκαταλείψουν τα «τέσσερα», και να σηκωθούν στα δυο τους πόδια.
Το εύρημα εκτίθεται στο Μουσείο Πετραλώνων κοντά σε άλλα, περίπου ίδιας ηλικίας απολιθώματα της περιοχής της Χαλκιδικής, και αποτελεί μέχρι στιγμής το παλαιότερο σε ηλικία έκθεμα, το οποίο κοσμεί, έχει στην ιδιοκτησία του το Μουσείο.
Στο άλλο σκέλος τώρα, το αντιπαραθετικό. Και η νέα, δυστυχώς, Δημοτική Αρχή του Δήμου Τριγλίας, βαδίζει στα χνάρια που χάραξε η παλιά.
Ο νέος Δήμαρχος (αυτός ο υπέρμαχος του Πολιτισμού και της ανθρωπιάς που για να αποφύγει την οικονομική καταστροφή του Δήμου του, ζήτησε εσπευσμένα καί τη διακοπή της αποστολής της εφημερίδος μας στο Γραφείο Τύπου του Δήμου), με μια συνέντευξη Τύπου (για συνεντέυξεις όμως, είναι καλός ο Τύπος), ποταμό ασυναρτησίας η οποία δημοσιεύτηκε σε συνάδελφο των προηγουμένων ημερών, διατήρησε και αύξησε, τη διελκυστίνδα που χωρίζει τους ανθρώπους (εργαζόμενους), στον αρχαιολογικό χώρο των Πετραλώνων, με αποτέλεσμα να ανοίξει νέες πληγές και νέες αντιπαλότητες, αφού μέσα στο Δ.Σ. του ο φουκαράς, έχει και ανθρώπους οι οποίοι εργάζονται στο χώρο του Σπηλαίου, ή υπέρ ψηφίστηκε από αυτούς.
Και λέμε "με ανθρώπους του χώρου του Σπηλαίου των Πετραλώνων", γιατί δεν θέλουμε να καταγράψουμε οποιοδήποτε σχόλιο για τον κ. Άρη Πουλιανό, τον οποίο θεωρούμε εκ προοιμίου στο απυρόβλητο και στων «ουκ άνευ».
Ο κ. Άρης Πουλιανός, ο οποίος δεν έχει ανάγκη κανενός είδους διαπιστευτηρίου ύστερα από 40 χρόνια εργασίας στη Χαλκιδική και στα Πετράλωνα, στο Σπήλαιο, την παγκόσμια καταξίωσή του, ως ενός εκ των πέντε διαπρεπεστέρων ανθρωπολόγων εν ζωή στον κόσμο, δεν αποτελεί το μήλο της έριδος για ΚΑΝΕΝΑΝ. Είναι ένας επιστήμονας που για την ηλικία του και μόνον, θα έπρεπε να αποτελεί ορόσημο, σημείο αναφοράς και τιμής, όχι τριβής!
Ο Πουλιανός και το μεγαλειώδες έργο του που έχει κάνει από το 1960 εργαζόμενος στα «λαγούμια» της μητέρας γης, ήταν αυτός που έβαλε τα Πετράλωνα και τη Χαλκιδική στον παγκόσμιο χάρτη της Ανθρωπολογίας, και μάλιστα στην κορυφή! Ο Πουλιανός ήταν αυτός που ξόδεψε εκατομμύρια χρήματα από την τσέπη του (για τους αδαείς), να αναδείξει το τοπίο στη μορφή που είναι σήμερα, τον Πουλιανό εμπιστεύτηκε η Ελληνική Πολιτεία, κάποτε, και του παραχώρησε το χώρο για να κάνει το έργο που έκανε. Σήμερα αυτή, η Πολιτεία, υπαναχωρεί όπως πάντα, δια μέσω των εκπροσώπων της (λέγε με Ο.Τ.Α. και «Καποδίστρια» να συνεννοούμαστε καλύτερα), στα είπα-ξείπα, και προσπαθεί, όχι να προάγει το Σπήλαιο Πετραλώνων σε υψηλότερα επιστημονικά και πολιτισμικά επίπεδα, αλλά να αποκομίσει κέρδη!
Διότι τα κέρδη ορέχτηκε ο νέος Δήμαρχος (ο οποίος στον ύπνο του ίσως να είδε και...εφιάλτη φλέβας χρυσού), ζητάει να εκμεταλλευτεί στην ουσία το μικρό κυλικείο(!) που λειτουργεί στο χώρο μπροστά από την είσοδο του Σπηλαίου. Και από το οποίο -άκουσον, άκουσον- «ο Πουλιανός εισπράττει εκατομμύρια»! Η γελοιότητα και η βλακεία, στο τελευταίο τους σκαλοπάτι!
Τα κέρδη και η διακίνηση των εισιτηρίων του Σπηλαίου των Πετραλώνων είναι τόσο λίγα, που δεν καλύπτουν ούτε τους μισθούς των υπαλλήλων που εργάζονται σ’ αυτό. Αυτό δεν προβλημάτισε κανέναν φυσικά τόσα χρόνια, από όλους αυτούς τους φωστήρες οι οποίοι βλέπουν το Μουσείο και το χώρο ως κερδοφόρα επιχείρηση -τόσο μυαλό έχουν- θέλουν να το εντάξουν στα έσοδα των Ο.Τ.Α. Να διορίσουν άλλα τόσα μιλιούνια τρωκτικών στους Δήμους πέραν αυτών που έχουν, ή, όπως αυτά που δικαίωσε πριν λίγες μέρες η Ελληνική, φιλολαϊκή, λαϊκίστικη Δικαιοσύνη, θα τα ταΐζει χρόνια!..

Από την πλευρά της Πολιτείας τώρα. Ενώ όλα τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι συντηρούνται, χρηματοδοτούνται από το Κράτος, στα Πετράλωνα με αδιάσειστα στοιχεία, δεν έχει εισρεύσει τα τελευταία 40 χρόνια, ούτε δραχμή (Γεια σου γενναιόδωρε Χρήστο... «Χαιρετίσματα, λοιπόν, στην εξουσία...». Κι αν την ξανά δεις, γράψε με!)
Θα μας πείτε, εδώ στα 170 χρόνια που υπάρχει το Ελληνικό δημόσιο, δεν ενδιαφέρθηκε να συστήσει Ανθρωπολογικές ή Παλαιοντολογικές Εφορείες (μία είναι κι αυτή έρημη, για όλη την Ελλάδα, κατοικοεδρεύει εις τας Αθήνας, φύλακας άγγελος του τσιμέντου και της ασφάλτου), ανθρωπολογικές έδρες στα ελληνικά πανεπιστήμια, τη στιγμή που δημιούργησε ότι είδους σαχλαμάρα-ειδικότητα, μπορεί να συλλάβει ο νους του ανθρώπου, και σε μια άθλια αντιγραφή κάποιων ξένων προτύπων Πανεπιστημίων, με τα Πετράλωνα θα ασχοληθεί;

Η «Ανθρωπολογική Εταιρεία Ελλάδος», και ο ίδιος ο Άρης Πουλιανός που τη δημιούργησε, ήταν από την αρχή ο ιδιωτικός φορέας ο οποίος με κρατικές αποφάσεις ελληνικών κυβερνήσεων, «ολοκληρωτικών» (Κ. Καραμανλή), πήρε το Σπήλαιο εκ του μηδενός και το εκτόξευσε στον ομφαλό του κόσμου. Σήμερα, αυτή η δημιουργός πηγή και η υπαίτια για την αναγραφή του ονόματος της Χαλκιδικής στους παγκοσμίους πολιτισμικούς-πολιτιστικούς Χάρτες, βάλλεται από παντού! Κόμματα παρατάξεις, «τοπικές δικτατορίες», οι οποίοι όλοι αυτοί νομίζουν ότι αναλαμβάνοντας (άσχετοι), οτιδήποτε στο Σπήλαιο Πετραλώνων, θα πράξουν έργο θεάρεστο, και μάλιστα πολιτισμικό.
Τίποτα, απολύτως, δεν θα κάνουν, καταστροφές και συμφορές θα φέρουν μόνον, αν ποτέ καταλήξει η υπόθεση «Σπήλαιο» στα χέρια τους, πρώτον γιατί είναι εντελώς ανίκανοι -το απέδειξαν και στο πρόσφατο παρελθόν- και δεύτερον, ο Άρης Πουλιανός εξαιρούμενος του κανόνα, είναι κυριολεκτικά, ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΣ!
Κι αντί να αγρυπνούν και να προβληματίζονται για την «αντικατάστασή» του, αυτοί εξακολουθούν να σκέπτονται και να ορέγονται, αντιπαλότητες, και κέρδη. «Χρυσοφόρες» πηγές, φλέβες για τους δήμους τους ή για πάρτη τους.
Ζώντας από κοντά τον καθηγητή Άρη Πουλιανό τα τελευταία χρόνια, τον κ. Άρη που μας επιτρέπει να τον αποκαλούμε, τον «Αρχάνθρωπο» που τον έλεγε ο αείμνηστος Χρήστος Σαριγιαννίδης όταν «μάλωναν», πρώτη φορά τον ακούσαμε πριν λίγες μέρες να μας λέει: «Κουράστηκα!.. Δεν μπορώ άλλο!.. Γέρασα!.. Τους βαρέθηκα ΟΛΟΥΣ!..». Θέλοντας να τον πειράξουμε, τον «συνεφέραμε», «Εσύ; Ένας έφηβος 80 χρόνων;». Αυτός επέμενε: «Όχι, όχι!.. Γέρασα!.. Και θέλω να ασχοληθώ εδώ, στα Πετράλωνα, ΕΔΩ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΕΘΑΝΩ, με τα εγγονάκια μου…». Λέξεις κοινές, λέξεις ανθρώπινες, κατανοητές, πανάξιες.

Εάν ο νέος Δήμαρχος Τριγλίας (αυτός ο υπέρμαχος του Πολιτισμού που για να αποφύγει την οικονομική καταστροφή του Δήμου του ζήτησε εσπευσμένα τη διακοπή της αποστολής της εφημερίδος μας -αλλά τα χρέη 2 ετών δεν μας τα πλήρωσε ακόμα), θέλησε να διεκδικήσει σοβαρά το 10% των κερδών του Σπηλαίου για το Δήμο του, στου οποίου τα «χωρικά ύδατα» ουδείς αμφισβητεί ότι ανήκει, γιατί δεν ανατρέχει στις αποφάσεις και τις συμφωνίες του «Σπηλαίου» με τον «ΕΟΤ», από τον οποίο δικαιούται αυτό το 10%, και οφείλει ο «ΕΟΤ» να του το δώσει; Παρά το ζητάει από την «τσέπη» του Πουλιανού και τον ιδρώτα των εργαζομένων;
Σ’ αυτό το σημείο όμως, το λόγο πρέπει να πάρουν και οι εργαζόμενοι στο Σπήλαιο, οι οποίοι και ψηφοφόροι του είναι, και λόγους σοβαρούς έχουν να τον αντικρούσουν σε ΟΛΑ.
Γιατί δεν κάνει μία συζήτηση εφ’ όλης της ύλης μαζί τους, να δούμε τι ψάρια θα πιάσει;
Ο Δήμος Τριγλίας στο Διοικητικό Χάρτη της Χαλκιδικής, ανήκει στους Δήμους με κανέναν απολύτως, λόγο υπάρξεως! Είναι αποπαίδι του «Καποδίστρια» β΄ διαλογής, προέκυψε από τα πολιτικά μαγειρέματα «των μεγάλων», όπως και οι άλλοι 6 Δήμοι του είδους του στο νομό μας. Σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει καν. Όπως δεν θα υπάρχει και ο Άρης Πουλιανός, δεν θα υπάρχουμε όλοι μας. Το Σπήλαιο όμως, θα υπάρχει και θα είναι εκεί!
Αντί λοιπόν, στο σύντομο αυτό χρονικό διάστημα της υπάρξεώς του που του απομένει, να ενδιαφερθεί για το Σπήλαιο, να το χρηματοδοτήσει το κυριότερο -υπάρχουν τεράστια έργα εν εξελίξει στο χώρο του- αναλώνεται και συνεχίζει, σε κάτι πεπαλαιωμένο, κάτι ξεφτισμένο, κάτι πολύ ξευτελισμένο. Μια άθλια διαμάχη, με έναν άνθρωπο έναν ΕΛΛΗΝΑ, ίσως τον πραγματικό τελευταίο Έλληνα μετά τον Αριστοτέλη Ωνάση του περασμένου αιώνα, τον οποίο θα έπρεπε να βλέπει ως σημείο αναφοράς και μόνο, κι αυτό με απόλυτο σεβασμό, δέος, ανωτερότητα, στο πρόσωπό του και το όνομά του...
Τέλος ιστορίας!
"Χ"
-*****-

Χάος Αριθμός 140. 30 ΔΙΣ ΔΡΑΧΜΕΣ ΣΤΟΝ ΑΡΗ ΠΟΥΛΙΑΝΟ

Υπότιτλος Πρωτοσέλιδης Φωτο:
«Αυτός δεν είναι Χόμο Ερέχθους, είναι Άνθρωπος, και έχει ορθογναθία». Αυτά ήταν το λόγια για όσους δεν το γνωρίζουν, του νεαρού ανθρωπολόγου τότε, Άρη Πουλιανού στη Μόσχα και στον Μπράϊτιγκερ, την κορυφή της ανθρωπολογίας της εποχής εκείνης, τον έκαναν να βγάλει μπιμπίκια! Για να βγουν κάτι δικά μας καθηγητούδια της Γεωλογίας στη συνέχεια, να αμφισβητήσουν ξερόλες όλοι, τα όσα λέγουν και αποκαλύπτουν σειρά από επιστήμονες ανθρωπολόγους, σε ΟΛΟ τον κόσμο!

Όλα έχουν τιμή! Τόσα του χρωστάει η Ελληνική Πολιτεία, το Ελληνικό Δημόσιο! Αντ’ αυτών, τον εμπαίζει και τον λοιδορεί με τους τιποτένιους δημάρχους της, και τους καημένους νομάρχες που διαθέτει. Του χρωστάει τόσα:
 Γιατί παράτησε ολόκληρη ακαδημαϊκή καριέρα στο Πανεπιστήμιο Πατρών -ιδρυτικό μέλος (αχτύπητε «ιδιώτη» και ξερνοβόλη Νομάρχη)- και ήρθε και «θάφτηκε» σε μία τρύπα 40 χρόνια τώρα!
 Γιατί αν δεν ήταν αυτός, αυτή η τρύπα, το πιο πιθανόν, θα κατέληγε σε χαβούζα να ρίχνουν οι Πετραλωνίτες μέσα τα σκατά τους!
 Γιατί πήρε αυτή την τρύπα, από φιδότρυπα, και την ανέδειξε στον πιο αξιόλογο αρχαιολογικό χώρο του κόσμου!
 Γιατί έγραψε την Ελλάδα στους καλύτερους ανθρωπολογικούς καταλόγους της Μητέρας Γης!
 Γιατί με τον Μπάρμπα - Γιάννη Καρρά, εισήγαγαν το τοπωνύμιο «Χαλκιδική» στα μεγαλύτερα ακαδημαϊκά και χρηματιστηριακά σαλόνια των πιο πολιτισμένων χωρών!
 Γιατί μετέγραψε το «Λίκνον του Ανθρωπίνου Γένους» από την Αφρικανική -και Χόμο Ερέχθους- Λούση, στο ανθρώπινο και καταγάλανο Ελληνικό Αιγαίο! (Τα τουρούκια οι ασιάτες Μογγόλοι, βάρβαροι του Αττίλα, δεν ορίζουν ούτε σταγόνα! Πρόσκαιροι και παροδικοί σε ξένα εδάφη, είναι).
 Γιατί ξόδεψε μια μεγάλη προσωπική και πατρική περιουσία να φτιάξει το μουσείο και τα υπόλοιπα κτίρια…
 Γιατί δεν μπόρεσε ακόμα, να φτιάξει το ανώτερο πανεπιστήμιο στο χώρο -τα κτίρια είναι ημιτελή- μόνο για ακαδημαϊκούς, που του το αρνήθηκε και το αρνείται η Ελληνική Πολιτεία.
 Γιατί άλλαξε και «ξανάγραψε» την ιστορία του ανθρώπου επί της γης.
 Γιατί ανέχεται τα κάθε είδους φρόκαλα, πολιτικά σκύβαλα με Ιώβεια υπομονή, προσπαθεί έστω, και την τελευταία στιγμή, να τα μορφώσει, να τα συνετίσει.
 Γιατί τον πρώτο άνθρωπο που συνέλαβε και έστειλε στην εξορία -πάλι- αυτή τη φορά εντός, η Ελληνική Πολιτεία, η Χούντα, ήταν αυτός.
 Γιατί η γυναίκα του έχασε το δεύτερο παιδί της, άλλον έναν Έλληνα -δεν μπόρεσε να ξανακάνει άλλο- από τους ξυλοδαρμούς και τα φτυσίματα που υπέστη στα άγρια μπουντρούμια της Ασφαλείας της Ελληνικής Αστυνομίας!
 Γιατί δούλεψε και δουλεύει ακούραστος στα 82 του για την Ελλάδα, ρεεε!.. Για την Ελλάδα!.. Που τη φάγατε, άχρηστοι αμόρφωτοι και ανίκανοι όλοι, ατάλαντοι και απαίδευτοι, αγροίκοι και βάρβαροι, διεκδικείτε θέση στη δημιουργία και την επιτυχία, εσείς που δεν προσπαθήσατε και δεν δημιουργήσατε ποτέ, ΤΙΠΟΤΑ! Γεμάτοι μίσος, αλαζονεία, φθόνο, ζήλια!..
Δώστε του λοιπόν, τα 30 δις δραχμές του κυρίου Άρη Πουλιανού που του τα χρωστάτε, πάρτε το Σπήλαιο, εξαγοράστε το, κι εμείς ξέρουμε, πως θα καταντήσει στα χέρια σας, σε δυο-τρία, το πολύ 5, χρόνια! Αφήστε τον να πάει να ζήσει τα γεράματά του ικανοποιημένος και δοξασμένος. Εν ζωή, γιατί μετά θάνατον, όλοι εσείς που τώρα τον φτύνετε, θα πάτε και θα γλύφετε μετανοούσες Μαγδαλινές, σκυλάκια, στον ανδριάντα του!<Χ>

Στο ίδιο φύλλο στην Πρώτη Σελίδα:
Μ
ας το στέλνει άγνωστος φίλος από μακριά στο ιμέϊλ της εφημερίδος, κι εμείς σας το βάζουμε ασχολίαστο, την ανωνυμία του την κρατούμε προς το παρόν εμείς, για την ώρα:
Ακρίτας Άρης έλεγε, Αργύρη-Ακρίτας, λέει:"Σταθείτε ανδρείοι σαν Έλληνες, παιδιά, μη φοβηθείτε"! Κάπως έτσι τραγουδούσαν ως πριν από λίγα χρόνια, φίλε Ακρίτα Αργύρη (ευτυχώς ορισμένοι τραγουδούν ακόμα, κι εσύ κι οι Που λιανοί το χορεύετε κιόλας!) την αναγκαία αντίσταση κατά των ατύχων μεν ανανούριστων, πλην ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΕΘΙΣΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΜΙΣΟΣ, ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ, βαρβάρων.
Αυτή ήταν και η αποσιωπημένη σήμερα κύρια σημασία της λέξης στην αρχαιότητα, όταν οι φιλειρηνικοί πρόγονοί μας άρχιζαν να αντιμετωπίζουν τη μανία των ό,τι αρπάξουνε μοχθηρών, όπως εσείς τώρα των εκεί αγάδων.
(“Σκαιός και βάρβαρος τον τρόπον” Διόδ. Σικ. Ι,3,20 / “βάρβαροι δουλικότεροι” Αριστ. Πολιτικά 1285, α20 / “Βάρβαρον φιλοχρήματον” Ηρωδ. Ιστ. Ι,6,9). Εθισμοί που, βέβαια, φαίνονται και στον παραληρηματικό τρόπο ομιλίας, όσο κι αν προσπαθούν κάποτε να υποκρίνονται.
Επειδή αντιμετωπίζω κι εγώ ως υπάλληλος ανάλογα προβλήματα κατά καιρούς (γιατί προσπαθούμε να τους δείξουμε να κρατούν μακριά τα χέρια τους «εκεχειρία», αλλιώς και για τους ίδιους η φθορά είναι μεγάλη, και μέχρι να τους αποδοκιμάσουν πολλοί, εκνευρίζονται), ήθελα να σας συγχαρώ ΓΙΑ ΤΟ ΑΜΕΙΩΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΣΑΣ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ κατά τής απληστίας των απανταχού βαρβάρων, και να στείλω μερικά επισυναπτόμενα δείγματα προς χρήση (Δείτε τα στη σελίδα 2, “Απόλεμες Κοινωνίες και η Αρχή του Πολέμου”), με την υποσημείωση ότι θα χαρώ αν μια παρέα ή ένας Σύλλογος, θα ήθελε να τα συζητούσαμε (θα έρθω με δικά μου έξοδα, μόνο όχι με το “επίσημο” ονοματεπώνυμο).
ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΜΙΣΟΥΣ.
[..]


Τελευταία Σελίδα:
ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΣ!

Το πρόβλημα του Σπηλαίου των Πετραλώνων απέδειξε ότι στη Χαλκιδική δεν υπάρχει ούτε ένας διανοούμενος! Ούτε ίχνος διανοουμένου!
Όλος ο κόσμος των Γραμμάτων και Τεχνών, έπρεπε να είχε ξεσηκωθεί, να πάει να πετάξει με οργή λαού, αυτό το άθλιο «Σιδηρούν παραπέτασμα» που ύψωσαν κάποια σκύβαλα της τοπικής πολιτικής ζωής εκεί, με μειονότητα κατοίκων προσφύγων «που ποτέ δεν θα γίνουν ντόπιοι»!
Καταλύθηκε η Δημοκρατία στα Πετράλωνα, παρέλυσε η Πολιτεία, θίγονται βάρβαρα, ανθρώπινα Δικαιώματα και ελεύθερες Αξίες εκεί, ο διανοούμενος κόσμος της Χαλκιδικής γελάει, τα αντιμετωπίζει σαν άθλιο ανέκδοτο και φρούτο του καλοκαιριού!
Να ’ταν για καμιά τρικοκοσμική χώρα όμως, τότε θα βλέπατε συλλαλητήρια, συγκεντρώσεις, διαμαρτυρίες! Το ότι κάναμε την Ελλάδα, τη Χαλκιδική, τη χειρότερη και βαρβαρότερη χώρα του κόσμου, αυτό δεν το βλέπει, καί δεν το αντιλαμβάνεται, κανένας!
Ούτε ένας από αυτούς που κομπάζουν διανοούμενοι της Χαλκιδικής στα ρακιά και στις ταβέρνες, άθλιοι μπεκρήδες και κομματόσκυλα, κλάνοντας και τις καρέκλες!

Ή τουλάχιστο ένας, έστω σερβιτόρος από το ξενοδοχειακό κατεστημένο που ταΐζει και ποτίζει πλουσιοπάροχα το Σπήλαιο εδώ και 40 χρόνια!


Χάος Αριθμός 126. "ΣΑΝΑ - ΚΑΛΑΜΩΤΟΥ"

Αυτό το ανεκτίμητο παλαιοντολογικό εύρημα το οποίο ανήκει σε Μεγάκερο ή Μεγαλόκερο ή Ορθογωνόκερο (γιγαντιαίο ελάφι), βρέθηκε το καλοκαίρι του 2004 από έναν “εραστή” των παλαιοντολογικών ευρημάτων στον Αμμίτη ποταμό, δίπλα στα Αρχαία Καλίνδοια. Ύστερα από πρόσκλησή του, και κατόπιν μεγάλων πιέσεων (η διάθεση των πανεπιστημιακών φάνηκε αρνητική στην αρχή), το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης το καθάρισε από τη μεγάλη αργιλική μάζα που το κάλυπτε, όλον αυτόν το θησαυρό, το συναρμολόγησε, και το τοποθέτησε στο μικρό μουσείο της Καλαμωτούς, το οποίο αρχίζει να γίνεται αξιόλογο, αξιολογότατο με τον εμπλουτισμό και πολλών άλλων κομματιών.
Το εύρημα χρονολογήθηκε με μια πρώτη, ελάχιστη εκτίμηση, ηλικίας 1,5-2,0 εκατομ. ετών. Δημοσιεύεται στην εφημερίδα μας, εδώ, σε παγκόσμια πρώτη δημοσίευση.


-*****-

-->
27 Μαΐου 1979.
Πρώτη παγκόσμια παράσταση ολοήμερου θεατρικού προβληματισμού, με την τριλογία «Προμηθέας Δεσμώτης», «Προμηθέας Λυόμενος» και «Προμηθέας Πυρφόρος». Από τη θεατρική «Έξοδο Αιγαίου» του Νίκου Παροίκου, στο μικρό και υπό κατασκευήν, υπαίθριο φυσικό Αμφιθέατρο «Δάφνη» του Σπηλαίου των Πετραλώνων.
Η Παράσταση άρχισε νωρίς το πρωί με τον Προμηθέα δεσμώτη πάνω στα βράχια του βουνού «Κατσίκα» -τον οποίο μπορούσαν να επισκεφθούν και να δουν θεατές-επισκέπτες του Σπηλαίου όλη μέρα- και τελείωσε αργά το βράδυ περασμένες δέκα η ώρα, με λαμπαδηφορία από το Σπήλαιο και μέσα στο χωριό των Πετραλώνων.
Υπολογίζεται ότι εκείνη την ημέρα πέρασαν από το Σπήλαιο και παρακολούθησαν από λίγο έως πολύ τα δρώμενα, πάνω από 3.500 θεατές-επισκέπτες.
Οι φωτογραφίες, σπάνια ντοκουμέντα, πάρθηκαν τότε από τον υπογράφοντα σήμερα το παρών σημείωμα, και κάποιες δημοσιεύτηκαν –τότε- στην πολιτιστική εφημερίδα «Ζερβοχώρια».
Η ίδια παράσταση δόθηκε και στην Ιαπωνία τον επόμενο χρόνο.
Έκτοτε, και για 25 χρόνια, ο ίδιος θίασος του ίδιου θιασάρχη, με κλασικό ρεπερτόριο έδινε μία παράσταση το χρόνο (καλοκαίρι), στα πλαίσια και του «Φεστιβάλ Φωτιάς», όπως ονομάζονταν, το πρώτο οργανωμένο φεστιβάλ Χαλκιδικής.
Μετά από αυτό ακολούθησαν όλα τα άλλα.
"Χ"


Δεν υπάρχουν σχόλια: